16 stycznia

Pavlova

Pavlova – deser australijski i nowozelandzki, rodzaj torcika bezowego udekorowanego bitą śmietaną i świeżymi owocami, najczęściej truskawkami, malinami, kawałkami brzoskwini bądź owocami kiwi. Ja osobiście uważam że każde owoce do tego deseru są idealne.

Moja torcik jest w wersji mini, ponieważ po usmażeniu chrustu zostało mi 3 białka i tak powstała moja pierwsza w życiu Pavlova ;-) ale nie ostatnia...

Składniki:
- 3 białka
- 1 szklanka cukru
- mini szczypta soli

- 200 mil śmietanki 36%
- 1 łyżka cukru pudru
- owoce

Wykonanie:
Białka ubijamy na sztywną pianę ze szczyptą soli, następnie dodajemy stopniowo cukier, ubijamy kilka minut do uzyskania kremowej konsystencji. Wyciskamy ubite białka szpryca bądź też wykładamy łyżką na blachę wyłożoną papierem do pieczenia.
Pieczemy ok 20 minut w temp 125 stopni, zostawiamy jeszcze na 5 minut na poziomie gdzie piekarnik się tylko grzeje, a następnie zostawiamy do wystygnięcia (wysuszenia) przy lekko uchylonych drzwiach. Może okazać się, że czas pieczenia będzie znacznie krótszy lub dłuższy, należy pilnować piekarnik, wszystko zależy od jego rodzaju. Ja mam klasyczną kuchenkę gazową mastercook bez termoobiegu. Pamiętajcie że czas pieczenia zależy też od wielkości bezy jaką chcemy przygotować.
Śmietankę ubijamy z cukrem pudrem na sztywno, aż uzyska konsystencję masy.
Wystudzoną bezę położyć na papierze. Masę śmietanową wykładamy na bezie, dekorujemy ulubionymi owocami.

                               


      

1 komentarz:

Copyright © 2016 Życie zaczyna się w kuchni , Blogger